Introductie
aan het publiek
![]() |
|
Het is 1955 als de eerste prototypes aan het publiek worden voorgesteld. In 1955 wordt een "proefrit" gemaakt met drie M21's van Moskou naar de Krim en weer terug. Er wordt gereden op het terrein van de staatsboerderij "De Weg Naar Het Communisme" op een tiental kilometers afstand van Simferopol.
|
|
![]() |
Iedereen is klaar voor vertrek |
![]() |
De gereden route |
![]() |
Doorwaaden van ondiepe riviertjes |
|
Er worden diverse tests uitgevoerd. De Volga beschikt in dit stadium nog niet over de definitieve motor |
Twee Volga's zijn uitgerust met een automatische versnellingsbak en één met een mechanische drieversnellingsbak. De tocht over slechte en modderige wegen verloopt prima. De aanwezige pers is dan ook erg enthousiast over de kwaliteiten van de nieuwe Volga. De Volga passeerde alle testtrajecten waar ook de Pobjeba slaagde. De Volga bleek zelfs nog over betere kwaliteiten te beschikken bij doorploegen van modderwegen en het oversteken van ondiepe riviertjes.
|
|
![]() |
Op zeer slechte modderwegen wordt getest of de Volga snel vast komt te zitten |
![]() |
De pers krijgt de gelegenheid de gloednieuwe Volga te bekijken |
![]() |
En natuurlijk moet ook het interieur worden bekeken |
![]() |
De ontwerpers zijn blij met het resultaat van hun arbeid |
![]() |
In colonne |