Centraal smeersysteem

Tot 1960 werd de M21 geleverd met een centraal smeersysteem voor de voorwielophanging. Voor die dagen was de voorwielophanging van een M21 vrij complex en daardoor slijtagegevoelig. Het centrale smeersysteem bestond uit een voorraadvat met olie, een ingewikkeld slangensysteem met een leiding naar elke stuurkogel, de twee fuseepennen en de fuseelagers en een voetpomp voor de bediening. Het systeem bleek niet erg bedrijfszeker en niet elk punt werd even goed voorzien van olie. Dat het milieu niet gediend was bij zo'n systeem, was in die tijd nog van de ondergeschikt belang. Toch waren er mensen die zich er aan stoorden dat elke keer wanneer het systeem werd gebruikt er een flinke plas olie op de straat werd achtergelaten. Op slechte wegen diende elke 100 kilometer (!) een plas olie op de weg te worden geschopt! Laat de mensen van Greenpeace dit niet horen! De vele storingen en lekkages aan het systeem zorgen er voor dat na 1960 gebruik werd gemaakt de meer gebruikelijke door vet gesmeerde kogels, pennen en lagers die voortaan allemaal voorzien waren van afdekhoesjes en smeernippels.