Roestbescherming

De auto werd vanuit de fabriek zeer goed beschermd tegen roest. Naast het gebruik van hoogwaardig staal werd een degelijke carrosseriebescherming toegepast. De carrosserie werd na het in elkaar zetten eerst grondig gereinigd en ontvet om vervolgens volledig ondergedompeld te worden in een fosfaatbad. Daarna werd de carrosserie in een bad met speciale grondverf ondergedompeld en om de verf beter op slecht bereikbare plaatsen te krijgen werd de carrosserie in het bad rondgedraaid. De carrosserie werd hierna gedroogd en vervolgens nogmaals ondergedompeld en weer gedroogd. De bodemplaat werd hierna aan twee kanten voorzien van antidreun mastiek. Pas na afloop van deze behandelingen werd de carrosserie in kleur gespoten. Als plaatwerk werd 1,2 mm dikke plaat gebruikt voor de dragende delen, 0,9 mm plaatwerk voor de schermen en 0,6- 0,8 mm plaat voor de niet dragende delen. Meer informatie over de opbouw van de carrosserie vindt u op de "doorsnede"pagina.